Fiat 124 spider
Az autót előszőr 1966 novemberében mutatták be a Turin Auto Show-n a Ferrari Dino prototípusának leleplezésével egyidőben és 1985-ben fejezőött be a gyártása, az amerikai exportra gyártott modellekkel.
A motorválaszték igen gazdag volt.
A motorokat használták a Spider és Coupé verziókban is. A 124-es motorjait az ex-Ferrari gépüzemvezető Aurelio Lampredi tervezte. Az ilyen vagy hasonló formában megmaradtak a motorok a termelésben az 1990-es évekig. Így ezek a motorok az egyik leghosszabb gyártási dőszakot mondhatják magukénak a történelemben. A motorokat olyan szintén nagy nevű közúti és verseny autókba épitették, mint például: FIAT 131 Mirafiori, különleges T, Lancia Beta Montecarlo, Delta Integrale, Alfa Spider és még sokan mások.
A karosszériát Pinifarina stúdió készitette, és mivel ez a csapat egyidőben dolgozott a 124-es és a Ferrari dino fejlesztésén ,ezért láthatóak az autón a ferrarihoz kötődő stílusjegyek.
A késbbiekben a Fiat és a Ferrari közös munkájának köszönhetően megjelent már a Ferrari motoros Fiat Dino is.
Jelenleg a 124 spider a legkedveltebb klasszikus autók egyike megunhatatlan csodálatos, arányos, erőt és temperamentumot sugárzó formályának, valamint műszaki megbízhatóságának köszönhetően.
Egy német lapon olvastam a következő véleményeket még az autóról :
- Nem kell kompromisszumot kötni mint a legtőbb kabrió esetében. Ebbe az autóba négyen is kényelmesen elférünk.
- Nem tudom mi változhatott az autó gyártásban de ezt az autót egyszerűen nem eszi a rozsda. Persze nincs sehol javítgatva !
-Fiat Volumex VS Porsche 944 :- 3:0